header

header

30 maj 2010

Sista söndagen i maj.

Denna sista söndag i maj är det ju som bekant Mors Dag så i dag har jag blivit firad. Det blev en mycket god lunch i Staberg, jag tror aldrig att jag ätit så god lax tidigare och inte blev det sämre av att lunchen avslutades med en riktig sommardessert: jordgubbstårta! Fick även ett par örhängen som jag suktat efter ett tag (bild kommer senare). Ett stort tack till min kära familj, är så tacksam att jag har er!

Eftersom jag fortfarande dras med halsont som inte vill ge med sig så kan jag inte träna och det är frustrerande måste jag erkänna. Tror jag är på bättringsvägen för jag börjar känna det välbekanta krypandet i kroppen börjar komma. När man inte kan träna så har man plötsligt väldigt mycket tid att slå ihjäl. Hade som plan att försöka vila mycket men efter ett tag orkade jag inte sitta still längre. Då blev det fullt ös i trädgården i stället, så nu är det rensat och klippt nästan över allt. Har även tagit mig i kragen och målat lillans fikabord samt promenerat morgnar och kvällar.

Lillan fortsätter att sätta oss på prov här hemma. Under veckan som gått har hon verkligen testat gränserna och det har varit en hel del skrik och gråt från hennes sida, men plötsligt så tvärvänder det och hon är hur go som helst. Ja det är väl så det ska vara att ha en 3-åring antar jag. Tack och lov har ju vädret varit på uppgående och det är ju aldrig fel. Helt otroligt vad livet känns lättare bara solen tittar fram. I morgon är det dags att vända blad och invänta en ny vecka som jag tror kan innehålla både det ena och det andra.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!