header

header

24 juli 2017

VECKA 29 / 2017

Inledde den här veckan med att jobba. För en gångs skull gick det smidigt och jag var klar en dag tidigare än beräknat - detta hör inte till vanligheterna kan jag säga. Avslutade veckan med sol och att inleda semestern på riktigt. En ganska bra vecka med andra ord 😊.

Nedan följer lite av vad jag haft för mig:


Började veckan ute på altanen med ett fat melon. Läskande och gott!


Tog med lill-kameran ner till älven en kväll och njöt av solen.


Dök ner bland blommorna och fotade i kvällsljuset. Älskar´t!!


Fotade Vättern genom bilfönstret på väg för att äntligen få träffa den bästa jag vet 😍.


Tog en morgonrunda runt elljusspåret som ligger så himla vackert vid en sjö. 


Körde MTB med M och kom fram till detta fina hus när vi var osäkra på vägen.


Småländsk trollskog - sagolikt vacker!


17 grader i vattnet - vissa badade, andra inte....


Vilade en stund och tittade på ett avsnitt av Game of Thrones!


Åt en makalöst god fruktsallad med grädde och glass på en inglasad altan en vacker sommarkväll. 

Saker jag tänkt på:

⭐︎ Hur himla roligt det är att träna i nya miljöer. Man får liksom en riktig boost och vanliga pass blir genast så mycket roligare när man ser något nytt.

⭐︎ Hur fantastiskt skönt det är att göra ingenting emellanåt. Och framför allt: välbehövligt. Har alltid haft svårt att koppla av och känt mig tvungen att göra saker hela tiden. Men nu verkar jag ha förstått tjusningen med att faktiskt låta kropp och knopp vila ibland.

⭐︎ Att det faktiskt är bra att vara ifrån varandra och få längta ibland. Det är så himla lätt att bara ta varandra för givet. Men är man ifrån varandra får man tid att reflektera och faktiskt känna efter hur mycket den här personen betyder för en. 

Nu ser jag fram emot tre veckor fyllda av totalt bortkoppling från jobb och riktig ledighet. Planerna är inte helt spikade - inte helt enkelt när man har en kanin att ta hänsyn till. Men det löser sig - det brukar det göra. 

Ha det fint och njut av sommaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!