header

header

28 januari 2010

Inspirationen flödar!

Efter en längre tid torka så har min kreativa sida vaknat till liv och jag har haft grym inspiration att göra saker - klippa, klistra, ja pyssla helt enkelt. Jag har länge gått och funderat på att pröva på att göra tennarmband men har inte riktigt fått tummen ur men så råkade jag bläddra i Panduro-katalogen och där fanns det grejer! Sagt och gjort for till kuppan och köpte på mig en hel del så dom senaste dagarna har jag suttit och flätat, limmat, klippt och sytt. Två tennarmband har det blivit och det var så himla kul att göra så det kommer säkert att bli fler - synd att materialet inte är helt gratis bara. Nedan syns resultatet.

I eftermiddags efter att jag klarat av veckans städning kände jag att det fick vara nog med att vara inne och pussla, leka med lego eller läsa sagor. Nej, nu var det lillans tur att hänga med på något jag ville göra. Trots många och arga protester åkte overallen på, lillan sattes i bilen och vi åkte till Kupolen och gick i affärer. Lyckades få henne att sitta stilla i vagnen genom att ge henne en banan och när den var uppäten blev det muta i form av nappen. Kunde gå runt där i en hel timme! innan det började protesteras och vi fick åka hem. Lyckades fynda både till lillan och mig. Till henne hittade jag en tröja och en kjol och till mig blev det en klänning.

Hörde att tvättmaskinen var färdig så det är väl bara att göra ett sista ryck innan det blir soffan resten av kvällen - är grymt trött så det lär nog inte bli många knop resten av den här dagen.
Trevlig kväll!

1 kommentar:

  1. men vilka fina armband!!! Du skulle öppna en affär Carina, med bara pysselgrejer som du har gjort. kram kompis// Bodil

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!