header

header

26 april 2010

Fix & vårförkylning.

Ännu en bra helg har passerat, solen har lyst och det har varit hyfsat varmt ute. Årets första grillning har avklarats hos goda vänner - stort tack för god mat och trevligt sällskap! Vi har hunnit med både det ena och det andra eller rättare sagt sambon har hunnit med det ena och det andra - en massa måsten har blivit avklarade -gud så gött! Själv har jag mest tvättat och tränat känns det som. Det är ungefär det min energi har räck till den här helgen. I går morse orkade jag knappt ta mig ur sängen utan att det blev sambon som fick gå upp med lillan. Själv somnade jag om och vaknade helt omtöcknad upp vid klockan 7. Snacka om sovmorgon. Gillar verkligen inte att somna om, man känner sig helt borta och konstig när man vaknar men den här gången kändes det att det var välbehövligt.

När det gäller min träning så går det sakta men säkert framåt, 2 löppass och 1 racerpass har det blivit. Löpningen kunde väl ha gått bättre men med tanke på att jag tillhör den skara som påverkas av pollen ute så får man väl bara acceptera att det kommer gå tungt ett tag framöver. Det gäller bara att bita ihop för när det här eländet försvinner ur luften kommer det bara att gå bättre! Var i Mellsta och sprang, har inte varit där på väldigt länge och där hade det hänt grejer. Tyvärr har det huggits ut en hel del så nu är det inte alls lika mysigt att springa där, mest öppet och man ser överallt. Inte riktigt min grej, föredrar när man springer på slingrande stigar och träden står tätt, tätt men det finns säkert en tanke bakom "skövlingen" i Mellsta. Det har även lekts en hel del i helgen. Lillan har varit ute och cyklat, lekt, busat och härjat men inte riktigt varit sig själv, aningens grinigare än vanligt. Förklaringen kom i går morse när näsan började rinna och den allt för välbekanta hostan kom tillbaka, därför får hon vara hemma åtminstone idag sen får vi se hur det blir resten av veckan.

Nu är det dags att torka en snorig näsa och se vad vi ska hitta på resten av dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!