header

header

24 mars 2011

Rastlös.

I två dagar har jag och lillan varit ensamma här hemma när sambon varit på resande fot i jobbet (ogillas starkt här på hemmaplan). Jag hade väldigt lägligt planerat in att jag skulle vila från träning under dessa dagar och ge kroppen en chans att vila lite men fy farao vad jobbigt det har varit.

Rastlösheten har slagit sina klor i mig och jag har än en gång konstaterat att vila och ta det lugnt inte riktigt är min grej. Vad gör man då när man inte orkar/vill ta det lugnt och man inte kan få ut frustrationen som skriker och river i kroppen?? Jo, man bakar och städar! I dag var blev det en favorit i repris som bakades - brödbullar! Fort går det att baka och gott blir det. Sen var det husets tur att få sig en omgång. Drog fram som en virvelvind och vips var det städat överallt! Skönt att slippa ha det hängandes över sig.



Dom kanske inte ser så mycket ut för världen men jag kan meddela från säker källa att dom är goda!

Nu ska jag inleda dagens nattning, vilken jag misstänker kan ta lång tid då den lilla somnade stående mot hallbänken i eftermiddags och sen sov för länge i soffan.

Auf wiederhören!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!