header

header

31 juli 2009

Hemma!

Nu börjar semestern lida mot sitt slut och långa bilresor är över för den här gången. Det känns verkligen som om vi har åkt över hela Sverige på den här semestern. En liten överdrift kanske men en stor del har tillbringats i bilen. Borlänge-Skogsudden-Lammhult-Borås-Grebbestad-Fagerås-Stockholm-Fagerås-Borlänge. En semester med min kära sambo i ett nötskal :). Skoja bara men det är lite så det brukar se ut när rastlösa paret ska på semester.

I kväll kom vi tillbaka till Borlänge men i morse vaknade vi dock upp i Stockholm. Vår mini-semester sjöng på sista versen och klockan 7 satte vi oss i bilen och for tillbaka till Fagerås och Emma. Vi har haft några underbara dagar i Stockholm, strosat i affärer, fikat, ätit gott och bara varit. Sen var vi ju ut till Fjäderholmarna i går kväll och såg Bruden som visste för lite. Det var verkligen helt kanon. Vilken fars och vilka förvecklingar för att inte tala om skådisarna som var superbra! Vi hade även tur med vädret för när vi kom tillbaka in till stan började det falla lite regn men annars hade vi sol och fint hela dagen. Det ska erkännas att jag hade grym längtan efter Emma men i det stora hela gick det bra. Men gud så skönt det var att komma hem till henne och framför allt se hur glad hon blev när vi kom hem. Det blev ett rejält kram- & pusskalas. Allt hade gått bra och hon hade haft det superbra hos mormor och morfar. Ett stort tack till er! Vi hade även lyxen och fick hembesök av min kära vän som varit frisör och hon klippte Emma. Hennes första riktiga frisyr. Tidigare har ju jag varit framme med kökssaxen och man kan se skillnaden nu det kan jag lova.

Bilresan hem kunde ha varit trevligare för min del. Min gamla åksjuka gjorde sig påmind och vi fick lov att stanna så jag fick lite frisk luft och ta över ratten. Krokiga vägar och jag i baksätet är ingen lyckad kombination. När vi kom hem till Borlänge stack grann-pojken ut huvudet och undrade var vi varit. Han hade saknat oss och det var kul att höra. Nyfikna som vi är var vi ju tvungna att gå in och kika på hans lillasyster - vår nyaste granne. Åh, gud så söt!!!! Man har verkligen glömt bort hur det var när Emma var så liten. När man ser henne brevid en så liten bebis så ser man hur stor hon blivit. Usch vad fort tiden går. Det dröjer väl inte förrän hon ska börja skolan, vara ute och härja, flytta hemifrån. Man kan ju bli deprimerad och få magsår för mindre.

Har konstaterat att det känns lite som om sommaren är över och att det blivit höst. Ute är det mörkt, man måste tända för att se inomhus (när tände man en lampa senast??) och det är lite kyligare i luften (kan ju i o f s bero på att det regnat men ändå). Inte mig emot för jag hör ju till den udda skara som gillar hösten men det känns ändå som om sommaren inte hann börja förrän den var över. Nu ska det ju enligt löpen igår komma medelhavsvärme i augusti men det kan man ju inte veta säkert.

Slutligen några ord för att sammanfatta vår semester: underhållande, skrattanfall, fika, träning, shopping, rastlöshet, familj, vänner, bil, Mamma Mu.

Dags att sova. God Natt!

1 kommentar:

  1. Låter som ni haft det skönt! Men du, det är bara månadsskifte juli/augusti, så än behöver du väl inte oroa dig för hösten. Njut i stället av den sommar som faktiskt är kvar! Saknar er, många kramar Emma

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!