header

header

7 juni 2010

Bokmal!

Något som jag verkligen älskar och unnar mig är att läsa böcker! Alla som känner mig vet att jag är en riktig bokmal och har en boksamling som ständigt växer (jag har mycket svårt att göra mig av med någon av mina kära böcker). Mina föräldrar är medvetna om min passion för böcker både på gott och ont :). Min samling från det jag var riktigt liten tills jag flyttade hemifrån står fortfarande kvar på väl valda platser i mitt föräldrahem (den dag jag får mitt bibliotek ska jag hämta dem, jag lovar). Även min käre sambo har fått känna av mitt brinnande intresse för dessa fantasieggande skapelser. Vårt gemensamma hem har sakta men säkert fyllts med, just det, böcker!

Mitt intresse för böcker började redan i mycket tidig ålder och blev inte mindre när jag lärde mig att läsa. Lärde mig faktiskt att läsa med hjälp av Disneys böcker som hade ett medföljande kassettband, om någon kommer ihåg: när du hör det här ljudet, "pling", när du hör det här ljudet, då vet du att det är dags att vända blad. När jag väl lärt mig läsa var det kört, jag läste allt jag kom över och biblioteket i Fagerås hade fått en äkta stamkund. Har spenderat många timmar där och när jag läst ut och läst om de flesta böckerna där beställde den snälla bibliotekarien hem nya böcker från Kil.


Ja, mitt intresse för böcker och den underbara känslan när man flyr verkligheten in i böckernas värld har följt mig till vuxen ålder och lär nog följa mig till graven. I helgen inhandlade jag och avverkade Stepanie Meyers senaste bok "Bree Tanners andra liv" Den 5:e boken i Twilight-serien där man får följa en nyfödd vampyrs uppgång och fall. Boken föll mig, liksom de övriga böckerna i serien, helt i smaken och jag kunde inte sluta förrän den var utläst.


I dag var jag och hämtade ut det här härliga bokpaketet från Adlibris och det känns som om sommaren är räddad. Sol eller regn, varmt eller kallt, när jag får tid över kommer jag garanterat sitta med näsan i en bok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!