header

header

30 juni 2010

I extas!

Den här sommarens höjdpunkt (hittills) inträffade idag. Det har inget med sol och värme att göra. Faktiskt så har det regnat större delen av dagen - inte mig emot ska erkännas, det kan lätt bli lite för mycket av sol för min del. Inte heller har det att göra med det faktum att jag inom en snar framtid ska få åka till Värmland. Då kan man ju undra vad det är som är så fantastiskt och gör mig helt i extas. Jo, efter en låååång väntan så var det äntligen dags för premiären av tredje filmen i Twilight-sagan: Eclipse. Jag och grannen var i väg och den här gången var vi INTE ensamma i biosalongen, tvärtom var det knökfullt och vi blev inte besvikna. Nej tvärtom, det här var den bästa av de tre filmerna som hittills kommit ut, herre j-vlar va bra den var! Nu är det bara att längta tills film nr fyra har premiär och man får se fortsättningen på denna underbara saga.

Jag har funderat mycket på vad det är som gör att jag (liksom många andra) tycker att just dessa filmer är helt fantastiska. Vet inte riktigt vad det beror på men som jag tidigare nämnt så är jag en riktig sucker för vampyrer och romantik och kombinationen i Twilight blir ju då självklart oslagbar för mig :) Sen tycker jag även att det är så otroligt befriande att få se en film där det osar av kärlek, romantik och känslor som bubblar och vill upp till ytan. En film som lämnar mycket åt fantasin och inte behöver visualisera och visa precis allt. Mera sådant tack!

Nu ska jag försöka att varva ner och krypa till kojs.

Sleep tight!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!