header

header

21 juli 2010

Enjoying the silence?

Så var 2010 års semester till ända. Det var inte med ett leende på läpparna som jag spratt ur sängen på måndag morgon. Men så är det, det roliga i livet varar tyvärr inte för evigt. Tur att jag kan se tillbaka på en riktigt bra semester där jag bl a lyckades pricka in den tropiska värme som gästat vårt land. I kort kan min semester sammanfattas med värmeslag, gäster, midsommarfirande, bröllop i Fjällbacka, bio, Fagerås, stugan, bio, barnkalas, barnteater, bröllop i Helgum/Sollefteå och träning. Har hunnit med en hel del och det är inte utan att jag skulle behöva några extra veckor för att vila upp mig från semestern ;).


Annars är det tyst här hemma. Sambon och dottern åkte till Småland i morse och ska vara där en vecka. Konstaterade just för mig själv att det är första gången på 3 år! som jag är i från mitt troll så här länge men även första gången på 3 år som jag är helt ensam!! Jag vet att jag borde njuta (och kanske kommer jag att göra det om några dagar) men jag tycker faktiskt att det är ganska trist att vara helt själv. I dag har jag i och för sig inte hunnit tänka efter så mycket för direkt jag kom hem stack jag ut och tränade, sen blev det gräsklippning och tvätt av fönstren samt dammsugning av huset. Så nu sitter jag i soffan och känner mig ganska så trött, mitt tillfälliga energiryck här i eftermiddag + en längre tids sömnbrist börjar ge sig till känna och ska jag orka upp i morgon så får det bli en tidig kväll för mig. Men det är klart, lite film så här på kvällskvisten är ju aldrig fel.........

Höres!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!