header

header

26 juli 2010

Middagstips!

I kväll gjorde jag något så ovanligt som att lagade middag. Vad är det för ovanligt med det kan tyckas men alla som känner mig vet att jag helst äter smörgås och inte tycker om att laga mat. Men min egentid har gjort annat än bara gjort mig less på att vara själv. Under tiden jag varit ensam här hemma har det blivit mest matlådor och smörgås och hur kul är det??? Nej, sagt och gjort, i dag blommade asfalten här på Arturs gata. Hur som haver tyckte jag själv att jag lyckades så därför tänkte jag dela med mig av min eminenta middag (ska erkännas att jag hittade receptet på nätet men ändrade lite på det). Håll till godo!

Pasta med soltorkade tomater, basilika & kyckling.

Tagliatelle
Kycklingfiléer
Purjolök
7-8 soltorkade tomater
1 dl hönsbuljong
2 dl vispgrädde
½ msk basilika (torkad)
Salt & peppar
Riven ost
Ruccolasallad

Koka pastan. Strimla kycklingfiléerna och bryn tillsammans med tomaterna och purjolöken. Häll på hönsbuljongen och grädden och låt det koka ihop ett litet tag. Krydda med salt, peppar och basilika. Sila av pastan och vänd ner osten och kycklingsåsen. Lägg ruccolasalladen ovanpå. Servera!

Smaklig måltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!