header

header

31 maj 2011

Min bästa väns dotter.

Har läst en helt underbar bok som jag verkligen inte kunde lägga från mig. Det är Dorothy Koomson som har skrivit Min bästa väns dotter och ska man bara läsa en bok i sommar så kan jag varmt rekommendera den!

Boken handlar om det stora sveket och den största kärleken.

"Kamryn Matika och Adele Brannon var bästa vänner och trodde inte att något i världen skulle kunna komma emellan dem. Tills Adele gjorde det otänkbara och låg med Kamryns stora kärlek, Nate. Som om det inte skulle vara nog blev hon gravid och födde hans barn. När Kamryn får redan på sanningen, två månader före sitt bröllop, bestämmer hon sig för att aldrig träffa någon av dem igen. På ett ögonblick mister hon de två viktigaste människorna i sitt liv och Kamryn flyr från London till Leeds för att försöka skapa sig ett nytt liv på egen hand.

Några år senare landar plötsligt ett brev på dörrmattan som berättar att Adele är döende. Hon håller på att förlora kampen mot sin leukemi och vill att hennes bästa vän ska adoptera den nu femåriga dottern, Tegan. Ännu en gång ställs Kamryns liv på ända. Adele- hennes själsfrände - kommer att dö. Och hon själv, som bestämt sig för att aldrig någonsin skaffa några barn, måste kanske bli mamma.

Så börjar hennes livs svåraste resa. En resa mot ansvar och insikt, förståelse och förlåtelse, men framför allt mot den stora kärleken".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!