header

header

27 juli 2011

Semestertripp

I söndagsmorse packade vi in oss i bilen och for iväg på en liten semestertripp! Eftersom den lilla här i huset älskar djur blev första anhalten Kolmården.

Många djur blev det under den heldag vi var där och några av de djur som fascinerade mig mest var dessa, noshörningarna!


Årets attraktion på Kolmården var vi ju naturligtvis tvungna att hinna med: linbanesafari! Detta blev det första vi gjorde när vi kom och sambon hade väldigt roligt åt mig när vi skyndade dit. Men det fick han äta upp när vi passerade där senare under dagen, kön till linbanan var enorm och eftersom vi hade varit där tidigt slapp vi just detta trista moment: att stå i kö! :)


Världens vackraste kattdjur: tigern!


Efter djur i massor, lunch och delfinshow (som var mycket sevärd. Helt otroligt vilka duktiga djur!) var det äntligen dags att besöka Bamse och hans vänner! Tror nästan att detta var höjdpunkten för lillan: att få krama både Bamse och Lille Skutt samt springa runt i alla figurers hus och se Bamse-teater!

Efter Kolmårdenbesöket satte vi oss i bilen och drog vidare mot den kungliga huvudstaden. Där bodde vi minst sagt kungligt på Kungsholmen hos en kompis (stort tack Lars!). Här hann vi med att träna (vad annars??), besöka Junibacken -lite jobbigt var det med allt folk som var där men lillan tyckte det var kul och det var ju huvudsaken, shoppa eller rättare sagt gå i affärer och leka.


Dag 2 i Stockholm hade vi tänkt åka ut i skärgården men vädret skulle inte bli det bästa så vi beslutade oss för att ta en sväng till Barkarby Outlet på vägen hem och där fyndades det kan jag lova! Vi tog även en sväng till Sigtuna och oj, oj, oj vilket vackert ställe! Ett besök där kan verkligen rekommenderas


Nere på ångbåtsbryggan i Sigtuna blev det lunch och jag åt den här supergoda räksalladen.


Mina fynd från Barkarby: 2 tröjor, träningsställ, underkläder och en softshell-jacka från Peak som nog var det grymmaste fynd jag gjort!

Nu är vi hemma igen och det är som man säger: borta bra men hemma bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!