header

header

14 juli 2011

Virkat

Under veckan hemma i Fagerås så fick jag tid till ett av mina intressen, har ju en del :), nämligen att handarbeta. Det brukar för det mesta vara stickning som gäller när jag sätter igång men den senaste tiden är det virkning som stått på agendan.

När jag väl känner för att virka/sticka så är det det jag gör till 100%, har väldigt svårt att få något annat gjort. Men eftersom det är som en slags terapi/nedvarvning för mig att sitta och göra sånt så är det faktiskt bra att jag tar mig tid att göra det.

Hur som haver så blev det en del virkande förra veckan och det resulterade i en sjal till mig och när den var klar så ville den lilla naturligtvis ha en likadan. Eftersom det fanns lite garn kvar var det bara att sätta igång med sjal nummer två. Här är de färdiga resultaten:

Stor och liten sjal.

1 kommentar:

  1. men Carina vad fina de blev! Du är min sanna virk-och-stick idol. Tänk om jag kunde... vi åker hemåt imorgon. Skulle ju vara kul att ses då! kram Bodil

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!