header

header

11 augusti 2009

Trôk, trôk, trôk.

Vissa dagar önskar man att man inte klivit ur sängen. Vaknade i morse och kände på en gång att jag inte var utvilad utan lika trött som när jag gick och lade mig i gårkväll - då känns det ju lite onödigt att man legat i sängen i X antal timmar till ingen nytta. Ja, ja masade mig ut på en morgonpromenad, so far so good. Kom på att jag skulle passa på och baka bullar när jag för en gångs skull hade lust och alla ingredienser hemma. Sagt och gjort. Plockade fram allt och satte igång, ser då att jästen är för gammal - grrrr. Tur då att man har en sambo som brukar fixa det mesta när mitt humör tryter. När ny jäst levererats kunde jag sätta igång. Tyvärr var inte lillan på sitt allra ljusaste humör utan ville bli buren hela tiden - inte det lättaste när man ska baka. Efter att ha plockat fram vattenfärger och haft diverse olyckor med utspillt vatten blev det bullar i alla fall!

Efter träningen skulle jag börja på nytt på mitt nya stickprojekt (började igårkväll men det har jag strukit ett stort svart streck över). Satte mig ner och började - gick kanon tills jag kom till samma ställe som i gårkväll och upptäcker att det fortfarande är samma fel! Tror inte att det är sant! Får nog lov att ta tillbaka att stickning är avkopplande och lugnande - det stämmer inte här för tillfället. Som tur är har jag en otroligt snäll mamma som sitter hemma i Fagerås och provstickar mönstret och sen ska höra av sig till mig. Supertack mamma, vad skulle jag göra utan dig! (inte sticka det är ett som är klart). Det är bl a i sådana här stunder som det är drygt att bo så långt ifrån sina föräldrar. Önskar verkligen att det inte hade varit så långt till vare sig mina eller sambons föräldrar men nu är det ju bara att gilla läget.

Känner verkligen att mitt humör överensstämmer med det väder som råder ute för tillfället. Det avspeglas i de mörka molnen som är på himlen. Det ska bli ljusare mot kvällen och man får väl innerligt hoppas att även humöret följer den prognosen. Borde inte sitta här med dåligt humör utan försöka ta till vara på de få veckor som återstår av min föräldraledighet men i och med att det är just detta faktum som bidrar till min sinnesstämning är det inte det lättaste.

Höres!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!