header

header

22 oktober 2010

Vinter i antågande??

Den välbekanta kylan har börjat bita i kinderna, gräsmattan är täckt av vacker rimfrost och löven har fallt från sina grenar. Vintern börjar närma sig och det känns alldeles, alldeles underbart! Jag hade nästan glömt bort hur mycket jag faktiskt tycker om vintern men i dag blev jag påmind när jag var i Bergebo. Skulle ut och springa och när jag kom upp dit var det inte så tyst som det brukar vara, började se mig omkring och där uppe i skogen yrde snön och ett vackert vinterlandskap var under skapande. Det var stora kontraster vill jag lova, å ena sidan var skogen iklädd höstskrud och å andra sidan var träden täckta av snö - en snökanon arbetade för fullt och det var härligt vill jag lova. Även när jag började springa kändes det att det inte var för som en vecka sedan - marken var hård och frusen, Fötterna möttes inte av den mjuka mark de är så vana att trampa på men vad gjorde det. Höstskrud eller vinterlandskap, det är i skogen jag finner lugnet.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!