header

header

4 november 2010

Min torsdag!

Vilken dag jag har haft! Som bekant skickade jag lillan till mormor och morfar igår och naturligtvis var det jobbigt men jag måste erkänna att jag haft det ganska skönt idag. Somnade vid 21.15 i gårkväll och vaknade vid 5 i morse - utvilad!!!! Hann därför med en lång powerwalk innan jobbet och frukost i lugn och ro. Hade även en bra dag på jobbet där jag hann med mycket utan att känna stressen över att hämta på dagis - det var skönt. När jag kom hem hade jag funderingar på att ge mig ut och träna men efter ett samtal med mamma insåg jag att det var smartast att vänta åtminstone en dag till. Men helt stilla och inomhus ville jag inte vara så jag tog min lilla kamera, satte mig i bilen och åkte till Bergebo. Där blev det en skön långpromenad i skogen i det härliga vädret med ett och annat fotostopp och absolut tystnad, hörde bara vinden som susade i tallkronorna - härligt!

Efter timmarna i skogen hade jag tankat så mycket energi att jag drog igång och städade huset. Även det var skönt att få göra ostört, i sin egen takt, utan att bli avbruten. Konstiga saker man uppskattar helt plötsligt :). Sedan när blev städning roligt och avkopplande?? Hur som haver sitter jag nu och njuter av det rena huset och känner mig fylld av energi. Vilken härlig känsla!


I morgon kommer sambon och dottern hem igen och det ska bli skönt. För hur det än är så är det bäst när de är hemma. Visst har det varit skönt att vara ensam och visst har det gått bättre än jag trodde men det är ändå tre och inte en som ska vara här. Har insett att man faktiskt mår bra av att vara lite ego och vara lite själv. Det är ju då man lär sig att uppskatta det man har. Nu ska jag passa på att gona ner mig i soffan och njuta av de sista timmarna som återstår av min torsdag!



God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!