header

header

16 juni 2011

Liten hjälpreda!

De senaste dagarna har jag känt mig som "vanligt" igen. Den sedan länge förlorade energin börjar sakteliga att återvända igen liksom glädjen. Det har varit tungt ett bra tag nu men som sagt, nu börjar jag känna mig glad igen och jag kan inte med ord beskriva hur skönt det är!

En bidragande orsak är naturligtvis att den lilla här hemma har haft några riktigt goa dagar då hon varit glad och nöjd. I går kan jag lova att jag tappade hakan då hon efter att vi ätit kvällsmat drog fram sin pall till diskbänken, tog fram diskborsten, satte i diskproppen, spolade i vatten och sa: "Kan du hjälpa mig med diskmedlet mamma? Jag tänkte diska". Jag var inte sen att hälla i diskmedel och efter ett litet tag var kvällens disk fixad! Får väl se hur många gånger till det här kommer att ske men det var i alla fall skönt att det hände frivilligt åtminstone en gång :)



I och med att det är torsdag så är jobbveckan över för min del och det är helg i morgon. Sen återstår bara en vecka innan det är dags för sommarlov för den lilla och semester för min del. Jag ska vara ledig först tre veckor, jobba en vecka och sen vara ledig i ytterligare tre veckor - lyxigt värre!

Hur vi ska fördriva tiden vet jag inte ännu men det lär nog inte bli några problem. Besök på Peace & Love här i Borlänge är det meningen att det ska bli för mig och sambon och sen tänkte jag ta med mig lillan och fara hem till Värmland en sväng. Känns som det kan bli en ganska skön sommar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!