header

header

13 juni 2011

Uppdatering!

Den senaste veckan har lusten att sätta sig framför datorn varit lika med noll - därav dålig uppdatering av bloggen. Vilken vecka det har varit - vädermässigt alltså. Högsommarvärme blandat med störtskurar och rejäla åskväder. Måste erkänna att jag tycker att det är lite häftigt med de naturkrafter som visar sig när det blixtrar och dundrar.

I övrigt har det inte hänt så mycket. Har tillbringat den mesta tiden ute - i skuggan ska poängteras. Gjorde några tappra försök att sitta i solen men när vistelsen blir en enda stor plåga är det inte värt att ödsla tiden på att sola. Nej, skuggan tillsammans med en bok är mera min melodi för den här sommaren tror jag.

Även lusten att träna har varit som bortblåst under den gångna veckan. Värme i kombination med rädsla för att springa i skogen har gjort att det har avverkats mil efter mil på racern i stället - inga fel i och för sig men det är springa i skogen som jag älskar. J-vla ormar som har kommit att förstöra detta för mig! Det har även blivit en del styrka för min del den senaste tiden men efter en incident i går funderar jag starkt på att trappa ner på styrketränandet........

I går var jag och en kompis till Lager 157 i Sågmyra (jag letar skor - som vanligt). När vi var inne i Scoretts outlet så skulle jag pröva ett par skor och böjde mig ner för att sätta på ena skon. Ritch -hörde jag högt och ljudligt. Va fasen, tänkte jag, var det regnjackan som gick sönder?? Gick och kollade i en spegel. Nej, ingen trasig regnjacka. Gjorde ett nytt försök att prova skor, böjde mig framåt och ritch igen! Tog av mig regnjackan och kollade ryggen på den blus jag hade på mig och konstaterade att den spruckit längs med ryggen! Inte trodde jag att min styrketräning gett så grymma resultat att jag ska bli som Hulken och spräcka mina kläder :). Ska kanske ta det lugnt med just styrketräning framöver.......... :)

Tack å hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!