header

header

17 november 2009

Så var det dags....

.... att spendera ännu en kväll ensam här hemma framför tv:n. Sambon är på kurs igen (usch & fy) och lillan har lagt sig för natten (även om hon inte sover ännu utan mest ligger och snurrar runt). Tycker verkligen att det är supertrist att sitta här själv utan någon att prata med. Har redan ringt hem till mamma x antal gånger så nu kan jag inte ringa fler gånger. Tack och lov är sambon hemma i morgon kväll igen så jag har "nön å töle mä" (någon att prata med, översättning för er som inte är hemma i den värmländska dialekten).

Veckorna rullar på och snart är det dags att säga hej då till 2009! Fattar inte att det snart är dags att fira jul igen, ska tiden verkligen gå så här fort? Har noll julkänslor what so ever, är väl inte det lättaste med trök-vädret ute och för första gången i mitt liv så har jag ingen som helst lust att fira jul. Vet inte vad som hänt men chansen att detta skulle inträffa är ungefär lika stor som att h-vetet skulle frysa till is. Normalt sett älskar jag allt som har med julen att göra, pysslet innan, inhandlandet av julklappar, julmusiken, stämningen, lukterna ja allt men nu känner jag bara att jag inte har lust. Vet som sagt inte vad som hänt men jag hoppas att det ska ordna till sig till annars blir det en tråkig december.

Häromdagen hittade jag dom här ljusstakarna på Indiska. Har letat länge efter just sådana här och blev överlycklig när jag fann dem. Dom kommer passa perfekt i det nya matrummet!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!