header

header

14 april 2015

Att längta efter äventyr.

I takt med att vardagen åter rullar på här hemma så växer sig en längtan allt starkare. En längtan efter att komma bort härifrån. Att få göra något roligt. Något spännande. Att få se något annat. För ska jag vara ärlig så är jag grymt less på omgivningarna här just nu.

Inget är fint. Inget är roligt. Allt är bara som vanligt och fruktansvärt dötrist. Nej, ett äventyr i nya omgivningar skulle sitta fint! Ett äventyr där man får upptäcka något nytt. Där man åter hittar sin borttappade inspiration. Ett äventyr där spänningen väntar runt hörnet. Där man får fly undan vardagen och se något annat - om än bara för en liten stund.

Vet att ett äventyr inte skulle vara en långvarig lösning men det kunde kanske ge en vitamininjektion. Lösningen till den här tristessen och ledan är nog tyvärr inte löst förrän vi hittar någon annanstans att bo. Det är nog som så att jag inte alls trivs där vi bor just nu. Jag trivs i själva huset men inte i omgivningen. Det är inte så här jag vill bo. Det är inte så här jag trivs. Men att hitta en lösning - ett nytt hus eller en ny tomt bara så där - är tyvärr inte det lättaste. Vill ju inte flytta till något som känns ok utan vill ju att det ska vara bra på en gång.


Men skam den som ger sig. En dag kommer även den här vilsna själen hitta hem. En dag kommer vi hitta det där drömboendet som bara kommer kännas så bra. Som är precis det vi sökt. Det är bara att försöka bita ihop. Men fram till dess skulle det sitta fint med ett äventyr.

Ha en fortsatt bra tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!