header

header

18 april 2015

Många timmar utomhus och lite lagom läskigt.

Så himla härligt det är den där första gången man hänger ut tvätten för året! Älskar den där friska doften den får och det är betydligt trevligare att stå ute och hänga tvätt. I dag var det dags och första tvätten fick torka ute.

Något som jag också tycker om att göra om vårarna är att börja fixa och dona ute i trädgården. Kan lätt fördriva några timmar genom att rensa, plocka, kratta. Allt går ju så mycket lättare när man gör saker ute - visst är det märkligt. Och sen är det ju rena rama terapin att gå där och påta och filosofera. Så min lördag har jag tillbringat ute i trädgården.

Men jag började denna dag med en skräckfylld uppgift. Har nämligen kommit så långt på koftan jag stickar till Emma att det var dags att sy på maskinen. Ja, koftan stickas ju hel och när det ska bli en kofta lär man ju få till en öppning också. Och detta får man genom att först sy - i mitt fall - en massa sömmar och sen klippa med saxen. Det första steget har jag avverkat men det där med saxen, nja, det får nog vänta en dag till eller två. Steg två känns nämligen lite lagom läskigt och jag känner mig inte riktigt mogen för detta steg just nu......

Efter upplevelsen med symaskinen var det riktigt gött att ge sig ut i skogen på ett löppass. Ja, som ni vet älskar jag ju det där med att springa i skogen. Och det var verkligen skönt även om jag inte kunde slappna av ordentligt. Kombinationen vår och sol har ju en tendens att locka fram icke önskvärda små otäckingar. Klarade mig dock undan i dag men hjärtat flög i halsgropen både en och två gånger.

Nu är det hög tid att hoppa i duschen - middagsgäster väntas i kväll och då borde jag väl åtminstone få av mig den värsta lorten ;).

Har inte hunnit fota något i dag så det får bli ytterligare några blåsippor från i går.

Ha en fortsatt bra lördag!
Kram Carina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!