header

header

3 september 2009

Dagarna rullar på i rasande fart fastän man är sjuk. Jag är äntligen på bättringsvägen även om jag fortfarande hostar och snörvlar en hel del. Ett säkert tecken på mitt tillfrisknande är att den välbekanta rastlösheten har kommit smygande så smått de senaste dagarna. I dag gick det så långt att när jag inte hade något att göra så städade jag huset i brist på annat - då är det illa, fast huset blev ju rent och fint i alla fall :) Emma börjar också bli bättre, näsan rinner inte lika mycket längre men hon rosslar fortfarande. Hon har nog tyvärr ärvt mina dåliga luftrör, stackarn. Vi beslöt att hon får vara hemma från dagis hela veckan tillsammans med mig - så vi båda får en chans att bli friska innan det är dags för dagis och jobb igen. Tror att vi gjorde det som var bäst för bådas situation.

Annars händer det inte så mycket, dagarna går ju som sagt fort, bygget rullar på - nu är stommarna till både neder- och övervåning samt takstolar på plats. Konstaterade just att det inte ser ut som jag hade föreställt mig så jag känner mig lite besviken men det blir väl bra i slutändan och blir det inte det så får man leva med det också. Hösten har på allvar gjort sitt intågande men det tycker jag bara är mysigt. Vackra höstdagar utomhus är nästan det bästa jag vet.
Nu ska jag bara försöka bli frisk så jag kan dra igång med träningen igen - längtar ut till ensamheten i skogen.

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!