header

header

26 september 2009

"Dagens Emma"

I bland förstår man verkligen inte vart ungar får allt ifrån - tur är väl det kanske. I dag kom det en ganska kul kommentar från Emma som gav i alla fall mig ett stort skratt. "Pappa har en konstig snabel". Ja, så kanske man kan uttrycka det :) Veckans goding kom i alla fall igår när hon sa till mig bara så där: "Mamma, jag älskar dig". Det är vid sådana här tillfällen som man glömmer att hon är ganska olydig och busig och bara smälter.

Min lördag har inte varit särskilt bra sett ur hälsosynpunkt. Jag tror aldrig jag varit så trött i hela mitt liv. Skulle ut och gå med lillan i vagnen i morse men var tvungen att vända pga att jag var trött. Trodde inte benen skulle bära mig hem men kom hem och blev sittande helt utmattad, som om man skulle kört värsta träningspasset, i hallen innan jag orkade resa mig. Det är inte speciellt kul att känna så. Har funderat en del vad det kan bero på - på sömnbrist naturligtvis - men sambon tror att det är för att jag inte fått i mig tillräckligt med energi. Är nog beredd att hålla med. Det här med att äta mat tycker jag är supertrist och att laga mat är då än värre tråkigare. Men nu har jag bestämt mig för att ta tag i mitt matlagande, i alla fall göra ett allvarligt försök. Hittade en ny kokbok på ICA Maxi idag och den ska bli min nya inspirationskälla, Hälsokokboken. Vi får väl se om det blir roligare att laga mat - försöka måste man ju göra!

Har även stickat klart Emmas tröja och den här har jag klarat av (nästan) helt själv. Inte utan att man känner sig lite stolt. Vet inte om Emma var lika nöjd med tröjan när jag ivrigt ville pröva den. Det enda hon sa var att hon tyckte att jag kunde ta den i stället. Vi får väl se om hon vill använda den eller inte. Måste även berätta vilken underbar sambo och dotter jag har. När jag låg och vilade idag kom dom hem med en vacker bukett med rosor och en skvaller-tidning. Då kvittar det hur deppig/nere man varit - att veta att man har någon/några som älskar en betyder allt i världen!

I morgon vaknar jag förhoppningsvis upp mycket piggare och mer utvilad och kanske med en spirande inspiration!

1 kommentar:

  1. mat som kan vara så skoj! men krångla inte till det jag kan skicka några favorit recept om du vill?

    ha en skön helg, hälsa & kram
    Ulrika m fam

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!