header

header

16 september 2009

Upp & nervända dagen.

Vissa dagar kan man inte göra annat än att skratta åt. I dag har det varit en sådan dag för mig. Kanske berodde det på att jag inte sovit sen 4 i morse eller så är det helt enkelt så jag fungerar för tillfället. Tar det från början. Efter att ha försökt somna om gav jag upp vid 5.15 och tog en morgonpromenad i höstmörkret. Superskönt, jag älskar att vara ute och känna stillheten och lugnet tidigt på morgonen innan alla människor kommer igång och dagen börjar. I morse kom dock många konstiga tankar när jag var där ute i mörkret och det resulterade i små panikkänslor och en välbekant rädsla för mörkret som kom smygande. Jag kom dock helskinnad hem med en puls som hette duga.

Förmiddagen stryker jag ett streck över (som vanligt), åkte och hämtade Emma på dagis och det var en trött tjej som mötte mig så det var bara att lägga henne i vagnen, gå en kortis och så sov hon. Själv satte jag igång och baka. Det vankas ju en jämn födelsedag här hemma så det behövdes bunkras upp med bullar och en tårtbotten. Hittills gick det riktigt bra (förutom att det saknades kanel här hemma men som tur är har man snälla grannar så det ordnade sig). Efter mellis och sovstund skulle jag och Emma åka och handla - då upptäcker jag att plånboken är borta!!! PANIK! Rusade runt som en yr höna, rotade runt i väskan, ut till bilen, in igen -ingen plånbok, blev panikslagen och förbannad. Då upptäcker sambon att den ligger i soffan. Tack gode gud, hann tänka många tankar och se mycket krångel framför mig innan den dök upp. Nu blev det en tripp till affären där både det ena och det andra fick följa med hem, bl a "fyndade" jag Camilla Läckbergs senaste bok Fyrvaktaren som var 20 spänn billigare just idag!

Eftermiddagens stora fråga var om jag skulle orka ut och träna eller inte. Hade inte ett dugg lust men kunde inte motstå en löptur i skogen en dag som denna. Trodde att det skulle bli en ganska skön och lugn tur för formen är på uppåtgående men jag lyckades snubbla och slå i mina knän och en handled, se en orm och svälja en fluga. Men nu har jag satt mig till rätta i tv-soffan och ska se på Superstars så nu ska väl återstoden av dagen bli ganska lugn.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!