header

header

15 oktober 2009

Det är kallt!

Kylan håller verkligen Borlänge i ett rejält grepp. Kan inte dra mig till minnes att det brukar vara så här kallt vid den här tiden men det kan ju i och för sig vara minnet som spelar en ett spratt (att jag fryser kan ju även bero på att jag sitter inne och eldar järnet i kaminen om kvällarna). Även om det är kallt så är vi ute större delen av eftermiddagarna - det känns som man måste passa på innan det blir regnigt och kallt. Sen är det ju alltid skönt att få dra på sig långisar och mössa :) Vi har hunnit med att leka, fika och busa med en massa kompisar. I går blev det en tur till Bergebo och i dag var vi i lekparken här hemma.

Mitt största "problem" för tillfället är att hitta en riktigt bra vinterjacka. Att det ska vara så svårt? Visst finns det ett stort urval men allt man kan tänka sig kostar från 1500 och uppåt - lite väl dyrt tycker jag men något borde man ju hitta. Det får nog bli helgens misson.

I morgon ska vi träffa lite vänner och leka sen måste jag väl städa (bläää). Nu sitter jag och genomlider ett av jordens sämsta tv-program eller vad man ska kalla det, Mammas pojkar. Fy f-n vilken skit, varför sitter jag och ser på det egentligen? Ja, det kan man fråga sig.

Guten nacht!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!