header

header

23 mars 2010

Ont, ont, ont.....

..... är ordet för dagen. Jag är minst sagt mörbultad för tillfället. I gårkväll var jag ute och åkte skidor och det var verkligen kanonfint och jag var i bra form. Problemet var bara att min vallare hade missat lite med vallningen och trott att snön var blötare än den verkligen var (vill dock poängtera att jag absolut inte klagar på vallningen). Resultatet blev att jag hade lite väl bra fäste eller vad kan man säga när man kan ställa sig mitt i den brantaste backe och stå helt stilla utan att åka bakåt. Hur som haver så skulle jag åka nerför en låååång utförsbacke med några småknixar uppför. I första lilla knixen högg skidorna och jag gjorde jordens vurpa - den första rejäla den här vintern. Blev lite orolig för det knakade till lite här och där och mycket riktigt - i morse vaknade jag upp med ont i nacken, ryggen och ena armen. Har inte kraschat ordentligt på ett tag så det var dags nu antar jag :)

I dag har det snöat precis hela dagen och våren känns väldigt låååångt borta - gôtt. Tyvärr verkar det bli ganska många plus i slutet av veckan och då finns det ju risk för att snön försvinner men SMHI har ju haft fel förr...... Det har varit en lugn dag i övrigt, Lillan har sovit middag och jag passade på att få undan en del trök här hemma. Hann stryka tvätt och baka matbröd när hon sov och när hon vaknade bakade vi ytterligare en sort tillsammans. I kväll blev det nybakad macka med smör och ost - det är aldrig fel. Får se vad jag ska hitta på i kväll, antingen plåga min sargade kropp med ett spinningpass eller kanske vila helt från träning i dag, vilket jag borde göra. Den som lever får se!

Tjohej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!