header

header

14 mars 2010

Sjuk - igen.....

Har man oflyt eller har man oflyt? För tillfället är jag inte inne i något flyt när det gäller att hålla mig frisk. Inom loppet av ca 3 veckor har jag hunnit avverka 2 förkylningar och 1 magsjuka. Efter min nästäppa tidigare i veckan trodde jag att nu ska jag minsann få vara frisk ett tag framöver. Ack vad jag bedrog mig. Efter ett underbart skidpass igår förmiddag började jag få en fruktansvärd huvudvärk efter lunch vilken resulterade i att jag blev sängliggandes större delen av gårdagen. Började känna mig lite kass i kistan i gårkväll och i morse kunde jag konstatera att jag minsann hade förärats magsjuka. Min enda kommentar till det hela är: j-vla skit! Det känns som större delen av den här vintern har präglats av förkylningar och vinterkräksjuka. Nu bara måste det vara slut på sjukdomar för ett tag framöver.

Den här dagen har inte gått till världshistorien som den roligaste i mitt liv. Mamma och pappa har åkt hem - alltid lika trist. Själv har jag mest legat i soffan/sängen och försökt överleva känns det som. Har hittat dock en ny författare som skriver riktigt underhållande, Tasmina Perry och hennes böcker har förgyllt min tid idag. Det är väl kanske inte den högsta klassen på böckerna med de är ack så underhållande. Sen är det ju alltid lika kul att läsa om det glamorösa livet bland societeten och de s k "finare" människorna. Har avverkat Pappas flickor och har precis börjat i Golddiggers. Söker man lättsmält läsning kan jag varmt rekommendera dessa böcker.

Snart börjar reprisen på Cougar town & Svenska Hollywoodfruar och då kommer jag sitta bänkad i soffan med min avslagna coca cola. Tror att det är ungefär den här nivån jag orkar engagera mig i för tillfället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!