header

header

23 december 2010

Dan före dan........

Äntligen! Nu har jag tagit julledigt och det känns så himla skönt! Trots att jag inför julen i år bestämt mig för att inte stöka allt för mycket har det blivit riktigt stressigt in i det sista ändå. Att det alltid ska vara lika varje år? Man borde inte bli förvånad men ändå står man där och fattar inte hur tiden inte ville räcka till ordentligt i år heller. Men det är väl lite det som är tjusningen med julen.

Nu är allt som kan göras klart och väskorna står packade i hallen, skidorna på farstukvisten och klapparna ligger i sina påsar - allt är klart för att packas in i bilen och följa med till Värmeland! I år är faktiskt första året någonsin som jag ens kommit på tanken att överväga att fira jul någon annanstans än hemma i Fagerås. Nu är det säkert många som tappar hakan men ja, så gick tankarna i år. Bestämde dock till sist att fixa julmat och fira här hemma var inte riktigt vad jag orkade med så det blev mamma som (som vanligt) fick ordna allt i år med :)

Något som oroar mig lite är att det inte alls känns som om det är julafton i morgon. Har noll julstämning och det är trist som attan men det är väl bara att hoppas på att den infinner sig - det är ju inte julafton förrän i morgon så än kan ett litet julunder inträffa. Skulle inte stämningen infinna sig så är väl inte det hela världen heller - huvudsaken att lillan får en kul jul.

Nu ska jag dra igång julmusiken, varva ner och njuta av att jag är ledig till den 3:e januari!


God Jul på er alla!
PS: efter önskemål kommer en bild på vår gran men jag måste tillägga att den är mycket finare i verkligheten.

2 kommentarer:

  1. Hej Carina! Jag har också svårt att "hitta" julkänslan i år... Igår kom jag på att julklapparna visst skulle slås in också... ha ha! Hoppas ni får sköna dagar i Värmland! Önskar er en riktigt God Jul! Kramar, Åsa

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för bilden på jättefina granen! Och vad fint ni ser ut att ha det hemma på det lilla man ser =) Får ta mig i kragen och svänga in till er nån gång, det skulle vara trevligt att ses! Ha nu en underbar jul och njut av ledigheten! Kram, Frida

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!