header

header

14 december 2010

Månskenstur & Mozartkulor.

I kväll trotsade jag kylan och motviljan att träna och masade mig ut i skidspåret och oj, oj, oj. Trots att formen lyste med sin frånvaro så var det något annat som lyste och gjorde passet minnesvärt. Även om det inte var fullmåne så lyste månen upp hela skogen och skidspåret. Det var bara att släcka pannlampan och njuta av nattens lampa som visade vägen i spåret. Vad jag känner mig lycklig och priviligerad som får sådana här upplevelser att stoppa i mitt minnesbibliotek.

Tidigare i dag efter att jag hämtat lillan så fortsatte vi projekt Julgodis. Det var faktiskt riktigt mysigt att smälta choklad och blanda ingredienser tillsammans - även om det ska erkännas att undertecknad fick ta några djupa andetag och tänka tålamod ett antal gånger. Vi börjar hur som haver närma oss slutet av vårt projekt och det har blivit bl a Mozartkulor, Snöbollar, Risbräck, Praliner och annat smått och gott. I jul ska kråset smörjas :)

Nu blir det till att ladda inför morgondagen och det pepparkakshus som ska sättas ihop.

God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!