header

header

24 december 2010

God Jul!

Så var årets mysigaste dag äntligen här! När jag slog upp ögonen hemma hos mor och far tidigt i morse kunde jag konstatera att jag sovit riktigt bra. Med en sån start på dagen kunde det ju bara bli bättre och bättre. Och visst har det blivit det. Fick äta frukost själv (jag var som ni förstår vaken väldigt mycket tidigare än övriga familjen), kunde även sitta med en tidning och mysa framför granen innan resten av hushållet vaknade. Efter att ha gett lillan frukost kollade jag kvicksilvret ute och trots att det visade -18 så svidade jag om och satte mig i svarta faran och åkte till Kil.

Ni som känner mig har förmodligen satt julgodiset i halsen vid det här laget. Carina, ute, på JULAFTON!! Inte mycket som stämmer mot mina gamla principer men med en sån här morgon kunde jag bara inte sitta inne och jag är väldigt tacksam för mitt beslut. När jag spänt på mig laggen och var så där härligt frostbiten i kinderna och ögonfransarna var stela av all rimfrost då där ute i skogen så infann sig julstämningen!!! Det var främst när solen började leta sig upp, snön knarrade under skidorna, kylan rev i luftrören, 2 rådjur korsade skidspåret och en hackspett hackade frenetiskt i en elljusstolpe som den plötsligt fanns där - julstämningen som inte velat infinna sig tidigare. Tänk att det skulle behövas ett träningspass i gamla spår på kära Höjda för att hitta den - det hade man inte trott!

Nu har vi avverkat ett supergott julbord (tack mamma!), sett på "Trolltyg i tomteskogen" och ätit massa julgodis (i alla fall undertecknad är lite stinn i magen). Nu väntar vi bara på att André Pops ska tända julljuset och den traditionella timmen med "Kalle Anka och hans vänner" ska genomlidas (man har ju sett det i över 30 år men den lilla här hemma ser i alla fall fram mot det). När detta är slut kanske tomten kommer, om man varit riktigt snäll dvs. Ska kanske passa på och gnaga i mig några pepparkakor, just in case........

God Jul önskar jag alla er där ute!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!