header

header

27 december 2009

God fortsättning!

Jaha, så kan man lägga årets julfirande till historien. Har haft en riktigt bra jul hemma i Värmland hos mor och far! Det blev stämning, god mat, tomte, många klappar och massa SNÖ!! Har även hunnit med att träffa gamla vänner och träna en del, som det ska vara med andra ord.

Eftersom vi haft barnvakt kunde jag och sambon träna tillsammans. Jag skulle göra stor premiär på mina klassiska skidor :) Har ju dragit mig för det eftersom det brukar resultera i väldigt ömma ljumskar. Väl i spåret kunde jag konstatera att min vallning inte var en hit och eftersom jag inte är känd för att ha tålamod att valla om så bestämde jag mig för att staka i stället. Och staka det gjorde jag, fy f-n vilken form jag var i! Hornen växte fram när det var folk framför mig i spåret, jag stakade som en tok och kände mig superstark. So far so good. När kvällen kom och det var dags att sova kom den krypande - träningsvärken alltså. Dagen efter hade jag så ont i hela kroppen så jag knappt kunde röra mig. Där fick jag för att jag var rädd för att få ont i ljumskarna!

I dag åkte vi tillbaka till Borlänge och det blev ett plockande och fixande för att få plats med allt nytt vi fått. Det är alltid lite vemodigt att åka från Värmland men ett av mina nyårslöften ska definitivt bli att åka hem oftare! Ett stort tack till mina kära föräldrar för alla julklappar men framför allt för en mycket stämningsfull och fin jul. Vill även passa på att tacka alla andra som vi fått superfina julklappar från!

Nu ska jag försöka koncentrera mig på tv-tittandet och slita mig från datorn - även om det inte är helt lätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!