header

header

15 december 2009

SNÖ!!!!!!!

Jepp, så var det vinter på allvar. I natt har det kommit en hel del snö och i morse kände man sig som en pensionär ute i trafiken. Har bytt bil med en kompis och jag fick den stora äran att ha den bilen. Detta eftersom den råkar ha reklam med en konkurrent till sambons arbetsgivare - inte så poppis att svänga in på parkeringen med ........... i stora bokstäver mitt framför ögonen på chef och kollegor. En fördel med att vara ovan vid bilen var att det gick betydligt lugnare i snövädret än det skulle gjort annars men i morgon hoppas jag att ordningen är återställd och Scouten har hittat hem igen!

I dag passade jag på att slå in alla julklappar när lillan sov. Det blev lite stämning med en brasa i spisen och julmusik i bakgrunden - kanske den börjar komma krypande så lagom till julen - stämningen alltså. Det var en del klappar så det tog sin lilla tid och jag hann nästan klart innan man hörde ett ill-skrik utifrån farstukvisten och friden var slut. Lyckades dock övertala innekatten att vi skulle gå ut och leka i snön. Lockade med att vi skulle ge pippi-fåglarna mat och åka bob. Kunde endast uppfylla det första löftet för någon bob kunde jag då rakt inte hitta trots att jag klättrade runt i båda förråden. Vet inte om det såg otäckt ut för när jag hängde i takstolen hörde jag nerifrån: ta det försiktigt mamma! Tog mig dock ner oskadd men utan bob som sagt.

Nu kom sambon hem och meddelade att det går att åka skidor i Bergebo så nu blir det till att ge sig ut i spåret och bränna bort lite fläsk så man kan smörja kråset ordentligt under julen :)

Auf Wiederhören!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!