header

header

8 december 2009

Julstämning

Hur sjutton ska man komma i julstämning i år? Jag har då inte den blekaste. Kan inte fatta att det är jul om drygt två!!! veckor - helt sjukt är vad det är. Det spelar liksom ingen roll att man pysslar, bakar, handlar julklappar bara man tittar ut och ser det gröna gräset och den trista asfalten så försvinner varje liten gnutta stämning som råkat infinna sig. Nej, vädrets makter, nu är det dags att göra en helomvändning och ge oss en ordentligt vinter!

Lite kul är det dock att lillan börjat fatta galoppen när det gäller att man kan önska sig saker av tomten. Numera när hon ser något hon vill ha låter det: en sån här ska jag önska av tomten. Vi får väl se hur generös tomten är, ska han uppfylla alla önskningar blir han nog ruinerad :)

I dag har jag i princip handlat klart alla julklappar - har bara en kvar nu. Gud så skönt. Blir alltid lite stressad inför julen när det gäller klapparna men nu kan man åtminstone släppa det! I eftermiddags blev det bakning igen, i dag var det mjuk pepparkaka som stod på agendan. I går blev det saffransskorpor. Har kommit på att just bakning är ganska bra när det gäller att hålla både mig och lillan sysselsatta, jag fixar degen/smeten och hon äter - bra arbetsfördelning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!