header

header

22 december 2009

Reunion!

I dag har det varit en omtumlande dag kan man säga. Vaknade 5.40 av att lillan förkunnade att det var dags att öppna dagens paket i kalendern. Sambon var vänlig nog att gå upp med henne för att jag skulle få sova vidare. Somnade jag om? svar nej. När jag väl vaknat började de små grå sätta i gång sin verksamhet och en massa tankar började surra i huvudet: var tvungen att packa, vad ska jag packa?, är alla julklappar fixade?, måste komma ihåg att fylla på mat till fåglarna plus en massa mer. Nej, ingen mer sömn blev det utan en ganska trött mamma som försökte vakna till liv framför brasan. Temperaturen hade ju krupit ner till -20 igen så det var bara att elda på!

Lillan och jag var hemma så det blev en del fix på förmiddagen. När hon somnade i soffan efter lunch passade jag på att kolla på Twilight (för femtielfte gången) och hann se nästan hela innan hon vaknade - lyckan var gjord! När vi senare satt i soffan och läste tittade jag ut och fick se min länge saknade granne tillika vän komma gående utanför. Inget konstigt i det kan tyckas men till saken hör att hon och hennes familj har bott i staterna det senaste året så det var ett kärt återseende kan jag lova. Som jag har saknat dig! Är så himla glad att du är hemma igen!

Nu står väskorna äntligen färdigpackade och i morgon styr vi kosan sydväst för att fira en värmländsk jul. Förhoppningsvis hinner vi åka innan den värsta trafiken kommer i gång och som tur är är det inte jag som kör. Alla som åkt med mig vet att jag har en benägenhet att förvandlas så fort jag sätter mig bakom ratten - inte till det bättre tyvärr. Därför överlåter jag gladeligen körandet till sambon.

Till sist hoppas jag att alla får en riktigt vit och fröjdefull jul.

God Jul på alla er där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!