header

header

31 december 2009

Gott slut.....

..... och Gott Nytt År!

Jaha så var det dags att säga adjö till 2009 och välkomna 2010. Helt ofattbart att ett år kan gå så ofantligt fort - det är nästan så att man önskar att man kunde trycka på paus emellanåt för att bromsa tiden. När man ska försöka summera året som gått kan man lugnt konstatera att det varit ett händelserikt år. Förutom att man blivit ett år äldre så har det hänt en hel del: efter 2 ½ års föräldraledighet har jag börjat jobba igen, lillan har börjat på dagis, vi har byggt ut huset, vänner har flyttat och kommit tillbaka, vänner har gift sig och fått barn. De flesta händelser som passerat har varit av positiv natur men det har ju även funnits en del mörka moln på himlen. Tänker då främst på hösten som nog var den mörkaste jag upplevt både vad gäller bristen på sol ute och min sinnesstämning. Tack och lov kom snön och med den vackra vinterdagar vilket hjälpte till att lyfta mig. Nu har jag lagt detta bakom mig och förhoppningsvis kommer jag se ljust på tillvaron framöver.

Det är som sagt dags att möta ett nytt år med allt vad det innehåller. Jag hoppas att nära och kära håller sig friska och att dygnet ska utökas med sisådär en 3 timmar (då kanske man äntligen skulle hinna med allt man vill göra). Min nyårsafton kommer jag börja med att tillbringa i skidspåret - det verkar som kylan äntligen släppt sitt grepp för den här gången och i dag kanske det kan bli en behaglig tur i spåret (vilket inte var fallet igår). Sen blir det säkerligen att tillbringa en del av dagen ute med lillan. Själva aftonen ska vi fira hos goda vänner med god mat och trevligt sällskap. Ett och annat nyårslöfte ska jag nog hinna avge när klockan slår 24 och den här gången ska jag försöka hålla dem ;).
Nu har det blivit dags att dra på sig tightsen och bege sig ut i skogen. Nej jag ska inte leka Robin Hood om nu någon trodde det utan det är träning som står på schemat. Vi hörs igen 2010!

Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!