header

header

10 april 2011

Bara till låns?

Att vår stund här på jorden är begränsad det vet ju alla men hur kan det komma sig att vissa får vara här längre medan andra får vara här kortare?

I går fick jag veta en sak som är så hemsk att jag inte kan greppa den ordentligt. Jag vet att det som har hänt är så frukantansvärt och något av det värsta man kan råka ut för, men samtidigt kan jag inte förstå. Hur kan livet vara så grymt att det låter en glädjas när man får ett nytt liv i sitt eget liv, låter en bli förälskad och uppleva en kärlek som inte är av denna värld för att sedan, helt utan förklaring ta detta liv i från en?? Är alla liv som kommer in i ens eget liv bara till låns? Ska dessa liv, helt utan förvarning, återlämnas efter allt för kort tid?

Mina tankar är hos dig min vän. Jag kan inte förstå vad det är du går igenom men när du än vill finns jag här för dig. Jorden har blivit ett liv fattigare och himlen en ängel rikare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!