header

header

31 augusti 2011

Mårbackakaka & Minisim

I eftermiddags gjorde jag något som jag verkligen gillar - att baka! Har länge tänkt pröva på att göra en kaka som kommer från Värmland men det har inte blivit av tidigare. Men i dag slog jag som sagt till och gjorde en Mårbackakaka. Det speciella med den här kakan är att den innehåller skrädmjöl och inte speciellt mycket socker. Kan låta lite trist men med lite grädde blev den supergod.


Mårbackakaka.

När jag ändå var i farten så blev det även en italiensk chokladkaka. Även den blev god men i och med att det skulle vara riktigt mörk choklad i den behövdes det grädde eller vaniljglass till den. Om någon vill testa dessa kakor finns recepten på Recept.nu

Italiensk chokladkaka.

I kväll var det dags för något som lillan här hemma väntat på länge - minisim!!! Det var en förväntansfull tjej som tog sin packade ryggsäck och följde med pappa till Maserhallen. Och jag kan meddela att det var en superlycklig tjej som kom hem och bubblade om allt hon hade gjort: kokat kaffe, doppat huvudet under vatten, åkt rutchkana, kört hinderbana, tränat benen m.m. Det var otroligt kul att se för det verkar som hon hittat sin grej - åtminstone för tillfället :).

När sambon och lillan åkte på minisimmet drog jag ut och tränade. Det hade kunnat blivit ett riktigt bra pass men jag lyckades pricka in dagens rejäla regnskur och åskmuller och när vägarna blev som sjöar var det nästan att man fick vattenplaning på rullisarna. Att jag var som en dränkt katt när jag kom hem var liksom grädde på moset! Får väl göra ett nytt försök i morgon och hoppas att vädergudarna är med mig då i stället.

I kväll är det stor premiär på Svt då dom börjar sända tredje säsongen av True Blood. Tjohooo! Ska försöka hålla mig vaken så jag kan kolla på det men med tanke på att det börjar kl 22 så är oddsen rejält emot mig. Tur att det finns Svt Play!

Trevlig onsdag!

1 kommentar:

Tack för du lämnar några ord hos mig!