header

header

26 oktober 2011

En dag.

"Du kan leva hela ditt liv utan att inse att det du letar efter finns rakt framför dig.

15 juli 1988. Emma och Dexter tillbringar en natt tillsammans efter examen på universitetet. Dagen efter måste de gå skilda vägar. Men var kommer de att var den 15 juli året därpå? Och alla år som följer?"

Texten här ovan beskriver en av de bättre böcker jag läst på länge - En dag av David Nicholls (som bl. a skrivit manus till tv-serien Cold feet). Boken innehåller verkligen riktig må bra-läsning och man kommer på sig själv med att le igenkännande vid flera tillfällen under läsningen. En perfekt bok att kura med i höstmörkret!

Förutom att tipsa om läsning har det begåtts träningspremiär här i Kälarvet idag. 9!!!! dagar har jag varit i stillhet pga den förkylning som drabbade mig förra söndagen. Lita på att det har krupit i kroppen dom senaste dagarna men jag har hållit mig och t.o.m. tagit det lugnt 2 extra dagar. Allt för att inte bli förkyld igen! Men idag var det som sagt dags för kroppen att få röra på sig och jag tror nog jag kan garantera en rejäl träningsvärk i morgon! Härligt!

Nu blir det till att fixa lite till den lilla innan det är dags för henne att sova. Tror hon kommer att somna gott för det har varit en stor dag för henne. I dag var det dags för avslutning på minisimmet som hon gått på varje onsdag under 10 veckor! Vi var lite oroliga för att hon inte skulle kunna gå eftersom hon varit förkyld men idag var hon piggare så då var det ingen fara. Både jag och sambon var med och det var en lycklig tjej som tog emot diplom och glass ikväll.

På återhörande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!