header

header

23 oktober 2011

Långhelg!

Från och med onsdag kväll till och med i dag har jag och större delen av familjen befunnit oss hemma i Fagerås! Jag jobbade in torsdagen så jag kunde vara ledig och därmed få välbehövlig tid hemma hos mamma och pappa.



Eftersom jag varit förkyld sen i söndags så kom resan hem som en skänk från ovan. Långa promenader i härlig höstluft och många timmars sömn i sträck har gjort underverk och jag känner mig därför ganska frisk nu! Ett besök in till Karlstad är ju nästan ett måste, så det klarade jag av i fredags men annars så har jag hållit mig i Fagerås nästan hela tiden.

Sedan länge var det bestämt att just den här helgen skulle jag träffa några av mina äldsta tjejkompisar hemifrån och så blev det. Från och med i går eftermiddag till sen natt blev det massa prat, skratt, god mat och minnen som bubblade upp. När jag for hem i bilen i natt konstaterade jag att man har upplevt en hel del i sin ungdom och att det var kul att bli påmind om många saker man glömt bort (eller kanske förträngt ;) ). Kände också att det är synd att man ska bo så långt från varandra. Tack Anna, Linda, Madde och Lena för en underbart rolig kväll!

Förrätt gjord av moi. Bruschetta blev det.

Varmrätt: potatisgratäng med ungsbakad fläskfilé & sallad.

Efterrätt: vit chokladmousse med hallon.

I morse lämnade vi Värmland och for tillbaka hit till Dalarna och det är alltid lite sorg i hjärtat när man åker - hemma är ju alltid hemma - men jag vill poängtera att jag trivs här i Borlänge också. Efter uppackning, lunch, tvättande, långpromenad och fixande var det här långhelgen till ända men det gör inget. Jag har än en gång fått bevis på att jag har den bästa familj man kan tänka sig, dom goaste vänner en människa kan ha samt att den underbara hösten håller i sig. Kan det bli bättre?

Nu blir det att kolla på finalen av Moraeus med mera! Heja Yngwie!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!