header

header

17 maj 2013

Fredagen so far....

Solen strålar. Lediga. Det är fredag och helg. Det kan nästan inte bli bättre :). Eller jo förresten. Om det kunde komma en liiten, liiten regnskur och skölja bort all pollen. Då skulle jag vara nöjd.

Att vara pollenallergiker är inte det roligaste som finns. Och för det mesta brukar det gå bra men i år. OMG vad hemskt det är. I år är det så illa att det nästan inte går att vara ute. I går var jag så däckad att jag trodde att en rejäl förkylning var på g. Men icke. Nej, nej. "Bara" det kära allergin som återvänt och det med besked. Jag vet att det går över men det är drygt just nu. Det är ju nu man vill vara ute och njuta av sommaren som kommit på besök.

I går ja. Då var M på resande fot och kom på kvällen hem med en liten trevlig överraskning till mig. En fin, rosarandig påse....
..... med en liten ask....
.... innehållandes denna:

Måste säga att jag blev både väldigt glad och överraskad! Och den doftar himmelskt! Tack M <3.

I dag blir det en lugn dag. Körde ett styrkepass i morse och får bli dagens fysiska ansträngning. Nu ska vi mysa, Emma och jag. Läsa böcker, pyssla, bara vara. I kväll blir det middag och fest med gamla kollegor och även ett besök norrifrån är på ingående. En bra dag med andra ord!

Önskar alla en riktigt trevlig fredag!



2 kommentarer:

  1. Yikes....jag lever med en pollenallergiker så jag vet hur det är! Hoppas det blir bättre snart!

    Vilken fin rosarandig påse...gillar!

    Vad skönt att vara ledig på fredagar. Vilken härlig dag du haft med träning, mysa och så middag. Bra börja på helgen!

    Stor kram
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har kommit några regnskurar så allergin har blivit bättre tack och lov.

      Ja, rosarandiga påsar är roliga att få :).

      En väldigt bra början på helgen har det varit. Hoppas du har haft det likadant!

      KRAM Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!