header

header

1 maj 2013

Maj, maj, måne.

Ny dag. Ny månad. Den 5:e i ordningen. Tänk, snart har halva 2013 gått. Helt otroligt. En "bonusdag" då man fått vara ledig mitt i veckan. Bara sådär. Lyxigt är ordet!

Kan meddela att det var tur att det var en ledig dag just i dag. Med tanke på min sömn i natt så hade jag nog inte tagit mig till jobbet i dag. Inte fått mycket vettigt gjort i alla fall. Natten som gick lyckades jag vakna minst 1 gång i timmen och vid halv sex i morse gav jag upp. Det var lika bra att gå upp och dessutom var jag hungrig.

Eftersom jag var vaken så tidigt var det inga problem att ge sig ut på ett distanspass i skogen vid klockan 8. Det blev premiärlöpning i Bergebo och ni må tro att jag sprang runt och spanade efter vart jag satte fötterna. Det är nämligen där uppe jag har mindre trevliga minnen av min största fobi som brukar titta fram nu på våren. Speciellt när det är varmt och soligt. Nu var det tack och lov lite fruset på marken och inga otäckingar framme.
 Bilder från dagens träning. Lite vinter är det allt kvar. 

Resten av denna första dag i maj har jag tagit det lugnt. Den lilla energi jag hade tog slut under morgonens löptur så i övrigt har det inte blivit många knop. Gick t.o.m. och lade mig en stund. Somnade inte men det var skönt att blunda ett litet tag. Fick mig även en skön lässtund ute på altanen. Åh, vad jag gillar sådana stunder. Att bara få flytta över till en annan värld. Förlora sig för en stund.
Om du bara kunde se mig - Cecilia Ahern

Övriga familjen har varit ute nästan hela dagen. Tagit vara på den fina dagen. Emma har haft en kompis här och hon var så nöjd. Det har lekts, ätits glass, hoppats studsmatta. En trött liten tjej somnade nästan på en gång nu i kväll (tror att mamman kommer följa hennes exempel).


Förhoppningsvis blir det flera och mera sådana på mina pelargoner.

En jobbdag kvar den här veckan (varför tog jag inte ledigt??). Sen på fredag bär det av på en liten tripp. Med bästa vänner. Till bästa stället. Det har onekligen väldigt bra förutsättningar för att bli en kanonhelg :). Men först ska jag ta mig igenom morgondagens arbetsdag.

Önskar alla en bra kväll. Den första i maj.

1 kommentar:

  1. De är jobbiga de där nätterna då sömnen blir avbruten hela tiden. När man aldrig lyckas komma till ro. Tack och lov att de inte är i majoritet. Jag hoppas att natten som gick blev bättre?

    Vad roligt att ha en liten tripp med bästa vännerna att se fram emot. Ha det riktigt gott!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!