header

header

22 oktober 2013

Super C.

Så här i förkylnings- och rusktider är i alla fall jag väldigt dålig på att få i mig tillräckligt med vitaminer och andra nyttigheter. Trillar allt för lätt dit och tar något onyttigt i stället. Tänkte försöka ändra på detta den här hösten. Dels för att jag (förhoppningsvis) ska hålla mig friskare men främst för att jag ska må bättre.

Har försökt börja så smått med chia-frön som jag blandat i gröten på morgonen. Detta har dock inte varit någon större hit då jag mått lite småilla och fått en del röda utslag i ansiktet. Vet inte med säkerhet att det är fröna som gjort detta. Men det startade när jag började äta dom så det ligger ju nära till hands. Ska göra ett uppehåll i några dagar och se om det hjälper.

I dag när jag var till affären bunkrade jag upp med en massa citrusfrukter och nu i eftermiddag testade jag Super C. Tror jag hittade receptet på Expressens sida. Bara att juica ihop frukterna, blanda i lite mynta och voilá - ett glas fullproppat med nyttiga vitaminer :). Gott var det också så det här ska nog drickas flera gånger framöver :).






I dag är det en riktig höstdag ute - regn och blåst. Vill inte gå ut mer än nödvändigt. I morse var det vitt på marken och snöade stora flingor när jag skulle åka till jobbet. Inte så bra att man inte fått på vinterdäcken ännu - det var riktigt halt och flera bilar hade åkt i diket. Men jag tog mig både dit och hem :).

Nu ska jag kolla klart på fotokursen jag håller på med och fundera lite på vinterns fotoprojekt (en massa idéer ploppade upp nu i dag). Sen blir det nog till att försöka aktivera den lilla som är väldigt trött efter sin dag i f-klass.

Önskar alla en fin dag!
Kram Carina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!