header

header

13 september 2015

Att ge dig självförtroende och egna vingar.

Det går inte att förneka det längre. Liten börjar bli stor. Åtta år fyllda i somras. Fem år kvar till tonåring och högstadiet. Hur i all världen gick det här till?? Ja, det är en fråga jag ställer mig varje dag.

Och även om jag skulle vilja frysa tiden så är jag glad över att du växer och utvecklas. Det är ju ett friskhetstecken och så det ska vara. Och även om jag oroar mig för allt som väntar dig: första kärleken, första gången hjärtat krossas, första festen, första sveket etc så väljer jag att tänka på allt roligt du kommer vara med om: första kärleken, första gången hjärtat lagas, första festen, trogen vänskap och alla äventyr som väntar dig.

Och fram till den dagen ska jag försöka hjälpa dig att få egna vingar och våga stå på egna ben. Att få självförtroendet att du klarar mycket mer än du tror. Att inget är omöjligt om man verkligen vill det. Jag hoppas även att du kommer känna dig trygg med dig själv och att du alltid ska veta att vi finns här för dig. Vi är aldrig längre än ett telefonsamtal bort.

Liten börjar som sagt bli stor. Och i dag tog du ett steg i rätt riktning och prövade dina vingar <3.

Några tankar en söndag som varit synnerligen effektiv. Träning i morse följt av vitsåpande av sovrumsgolv. Efter lunch blev det rensning i trädgården i kombination med rastning av liten kanin. Bilen städades och sen unnade jag mig att sitta ner och pröva på att lägga till rök och dimma i PS. Så dagens bild som visas blir ett gammalt foto där jag lagt till lite dimma (& jag vet att det inte är ett toppresultat men jag är som sagt en glad nybörjare i PS).



Ha det bra återstoden av denna söndag! Själv ska jag nu krypa upp i fåtöljen under en filt och läsa en god bok :).

4 kommentarer:

  1. Oj där dök jag upp bland molnen igen. Fin mystik i bilden. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju så roligt att redigera bilder på annat sätt och få dem som man tänkt sig. Roligt att du gillar mystiken :). Kram

      Radera
  2. Å, blir så berörd av dina ord. Så fint du skriver och precis så där är det.
    Även när man blir äldre, så finns alla tankar där. Och man vill finnas där, skydda dem mot allt som man kan. Det bästa som finns när man ser att barnen är trygga och mår bra.

    Så vacker bild Carina!

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja har man barn så kommer nog tankarna att finnas där för alltid oavsett om de är stora eller små. Det enda man vill är ju att de ska känna sig trygga och må bra.

      Hoppas allt är bra med dig!
      Kram

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!