header

header

1 juni 2013

En liten utflykt.

För ungefär ett år sedan åkte jag förbi ett ställe som etsade sig fast direkt. Tanken slog mig att hit måste jag åka och fota. Visste dock inte vad stället hette så det har liksom inte blivit av att åka dit. Eftersom jag har all tid i världen den här helgen hade jag bestämt mig för att ta en liten utflykt med kameran i morse. Hade fått tips om ett ställe som skulle vara fint att fota på.

Vaknade väldigt tidigt i morse så klockan 6 satt jag i bilen på väg. En liten utflykt på morgonkvisten. Förstå att jag blev överlycklig när jag kom fram och insåg att det var just den platsen som jag gått och tänkt på så länge!!!! Underbart var vad det var. Lite komiskt är det också att många av mina träningsrundor på racern har gått inte alls långt därifrån :). Fick mig i alla fall en härlig timme där i morse. Och platsen, som absolut är värd ett besök: Grängshammars bruk. 







När jag kom hem igen hoppade jag i träningskläderna och gav mig ut på ett långpass på racern. Lite piggare ben än i går så det gick faktiskt helt ok. Vet att jag sagt det tidigare men jag känner mig verkligen privilegierad att ha möjligheten att få så många fina stunder ute i naturen. Finns inget bättre (eller ja, det finns det ju men det ligger i alla fall högt på listan). 

Efter morgonens fotoutflykt och träningspass så har jag faktiskt slappat resten av dagen. Är förvånad själv men jag har utan problem suttit/legat i solstolen och läst en bok. Ingen rastlöshet i kroppen utan bara en skön känsla av att få vila och ta det lugnt. 

I morgon väntar en söndag utan några som helst planer. Kanske blir det en repris av i dag? Eller något helt annat. Lyxigt är det hur som helst. Att bara göra det man känner för. 

Trevlig lördag!





4 kommentarer:

  1. Hade velat vara med dig Carina! Det ser ljuvligt ut....jättefint!

    Jag tog en tidig runda idag. Solen sken, det var perfekt att vara igång tidigt. Efter min rund med kameran blev det träning. Bra kombo!

    Hoppas du får en skön lyxig söndag precis som du vill ha den!

    KRAM
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade varit kul att ha dig med Lotta! Det är verkligen jättefint där.

      Låter som din dag började bra. Härligt!

      Hoppas din söndag varit bra!
      Kram Carina

      Radera
  2. Ja nog ser det ut som ett riktigt fint ställe, måste ta mig dit någon gång.

    Din lördag låter som en toppendag, jag hoppas att du haft en lika skön dag idag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, dit måste du åka Jennifer! Det är kanonfint!

      Söndagen har varit skön. Hoppas din varit det samma och att du kryat på dig!
      Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!