header

header

8 augusti 2013

Emmas ängel.

Regnigt och ruskigt ute och så där mysigt inne. Så som det bara kan vara när det är blött och kallt där ute.

I dag var det min sista semesterdag. På måndag börjar vardagen igen. Inte något jag här helt nöjd över men ångesten har mera gått över i ett jaha. Ett konstaterande att det inte går att göra något åt detta. Det gäller att njuta av här och nu.

Tidig träning blev det i morse då M skulle jobba. Löpintervaller i skogen. Och det gick helt ok. Det är liksom när det går att andas igen som träningen börjar gå bättre. Har även varit på behandling och fått skämma bort mig själv lite. Välbehövligt var bara förnamnet då speciellt nacke och rygg inte alls var bra. Ett återbesök är redan inbokat.

Jag har ju tidigare nämnt att jag hållit på och pysslat en hel del de senaste dagarna. I går kväll blev äntligen det lilla projektet färdigt. En Tilda-ängel till Emma. Lite pillrigt har det varit men väldigt kul. Så roligt att jag faktiskt redan i dag har klippt till ett nytt projekt :).
Emmas ängel.


I kväll blir det mys i tv-soffan med Emma. Vi ska tända ljus och titta på Sommar med Ernst. Jo, då, hon har ärvt mammans förtjusning för den här mannen ;).

Trevlig torsdag!

8 kommentarer:

  1. Vilken jättefin Tilda ängel du har gjort, förstår att Emma måste vara över förtjust.
    Mysigt att ni tittar på Ernst tillsammans.
    Ha en fin fredag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du!

      Ja Ernst gillar nog både gammal som ung. Han är för härlig och en riktig inspirationskälla :).

      Ha en fin helg!
      Kram Carina

      Radera
  2. Helt ljuvlig ängel Carina! Vad duktig du är. En sådan, som jag skulle vilja!
    Jättefin.

    Jag känner igen känslan när semestern tar slut och man ska in i vardagen igen. Visst känns det i kroppen. Det brukar gå bättre än vad man tror. Det bästa är att ni haft det så bra under ledigheten!

    Ha en fin helg raraste du!

    KRAM
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack rara du! Jag gillar verkligen att sy och pyssla men tyvärr räcker inte tiden till lika mycket längre.

      Jag ska försöka tänka på hur bra vi haft det och fokusera på det och skjuta ångesten åt sidan i stället.

      Ha en fin helg du med!
      Kram Carina

      Radera
  3. Ljuvlig ängel! Tilda änglar är sååå fina. Bra gjort!

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  4. Jättefin ängel, vad duktig du är på att pyssla och greja :)
    Ha en skön helg!
    Kram, Frida

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Du är väl också duktig på att sy och pyssla om jag inte minns fel ;).

      Ha en skön helg du med!
      Kram Carina

      Radera

Tack för du lämnar några ord hos mig!