header

header

7 augusti 2013

Livsandarna återvänder.

Sensommar. Småkyliga morgnar. Dimma som ligger över skogar och bergstoppar. Klar och härlig luft. Gröna färger som sakta börjar skifta. Brinnande rött. Gyllene gult. Lysande orange. Lycka att få tända ljus om kvällarna. Hösten är i antågande och jag älskar det!!!

Ja, jag vet att många tycker det är jobbigt när sommaren börjar gå mot sitt slut och hösten kommer. Men jag kan inte rå för det. Hösten är min årstid. Hösten och vintern. Det är nu min tid börjar. Det är nu jag åter kan andas. Det är nu jag börjar känna livsandarna återvända. Liksom lusten att göra saker. Skapa. Vara kreativ. Få utlopp för allt som finns inombords.

Kreativ, ja det är precis vad jag är här hemma. Den här veckan har jag bestämt mig för att låta kameran vila. Har ett bröllop att fota till helgen och vill vara taggad då. Men tro inte att jag lyckas hålla mig i skinnet när det gäller skapandet. Nej, nu är det symaskinen som får arbeta. Den liksom händerna.

Mitt lilla projekt går sakta men säkert framåt och jag kan nästan inte vänta förrän resten av familjen ska vakna om morgnarna så jag kan få fortsätta. Sitta där vid den brummande symaskinen. Sy. Klippa till. Stoppa och fylla. Och sy lite mera. Gärna sitta med Emma bredvid mig. Också hon pysslandes. Mysigt är vad det är!

Känner mig väldigt nöjd just nu. Det mesta flyter på. Så många saker har ordnat sig hur lätt som helst. Fick plats på en ny fotokurs nu i höst. I vildmarken ska vi vara (är grymt exalterad över detta!!!). En jacka jag letat efter i affären men som varit slut är på väg hem till mig. Detta tack vare oerhört bra kundservice. Träningen går ok igen. Detta är sådant som gör mig glad. Mer behövs inte. Hösten är i antågande. Och det är en härlig känsla att känna livsandarna återvända.

Önskar alla en bra onsdag!

2 kommentarer:

  1. Så många fina bilder du har visat i de senaste inläggen! Blir så sugen på att åka till västkusten.

    Jag är nog faktiskt lite som du, jag gillar hösten och vintern. Älskar att få mysa inne med ljus tända, ta härliga promenader i den friska höstluften och njuta av kalla soliga vinterdagar. Och jag känner också att jag blir mer kreativ när hösten kommer :-).

    Ha det gott! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  2. Tack fina du! Ja, det är allt bra fint på västkusten. Dit åker jag gärna igen.

    Här brinner också ljusen om kvällarna och i dag drack jag te för första gången på länge. Det är snart höst och det är bara härligt :).

    Ha det gott du med! Kram Carina

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!