header

header

22 november 2014

Så fruktansvärt rastlös...

Förstår det inte. Trots att det varit full fart idag och trots att jag har tränat så riktigt kryper det i kroppen och jag kan inte komma till ro. Är så fruktansvärt rastlös. Känns som om det är något jag borde göra. Men jag vet inte riktigt vad. Till slut fick M nog och vi for i väg till köpcentret för att jag skulle bli mindre rastlös. Hjälpte det? Svar nej.

Känner mig mig uppjagad och stressad. Vill göra allt på en gång. Vill vara klar med julklapparna (& detta är ett huvudbry då jag inte har en aning om vad jag ska köpa till många). Vill pynta och pyssla i huset (men det är aningens för tidigt). Vill göra julgodis (men det blir ju för gammalt till jul). Vill hitta kläder till mig själv (men utbudet här i staden är inte i min smak). Borde rensa ur både min och Emmas garderob (men det villl jag inte). Och så där fortsätter det. Jag kan liksom inte njuta av här och nu. Hoppas att det ska ordna till sig tills i morgon så jag kan njuta av dagen.


Träningen i dag blev en runda på MTB:n och ja, lite kallt var det allt. Visst är känslan att det går tyngre än på sommaren men framför allt märker man det på tiden, att det inte rullar lika lätt. Hade i alla fall tur att jag hann hem innan det började snöa. Tyvärr var det för varmt på marken så snön smälte undan men snart kanske den kommer för att stanna. Hoppas! För nu har min sommarlängtan gått över till längtan efter vinter.

Ha en fin kväll!


6 kommentarer:

  1. Längtar också efter vinter! Gärna till första advent:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, advent längtar jag också till - mycket :).

      Ha det bra! Kram Carina

      Radera
  2. Du som fotar så mkt, och fint ! Gör egna julklappar med foton. Tavlor med ordspråk, magneter, t-shirts, kuddar, finns massor att använda bilder till. Fotobok? Det kan du göra nu dessutom��. Såg dessutom att du fått pris i Fototidning!! Grattis och så kul! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan hända att det blir en och annan bild som julklapp..... ;).

      Tack för grattiset!! Ja, det var riktigt roligt. Hoppas att allt är bra med dig!
      Ha det bra! Kram Carina

      Radera
  3. Jamen vissa dagar bara är det så där tycker jag. Jag blir alltid att tänka på gubben Pettsson när jag känner sådär att jag vet att det finns saker att göra men jag vill inte :).
    Hoppas att rastlösheten lagt sig och att du har en bra söndag!
    Kram Jennifer

    SvaraRadera
  4. Ja visst är det så. Det var ju bra att tänka på Pettson - det ska jag också göra nästa gång :).

    Hoppas du med haft en bra söndag!
    kram Carina

    SvaraRadera

Tack för du lämnar några ord hos mig!