header

header

19 mars 2015

Dagarna bara går.

Svisch sa det och så var ytterligare en jobbvecka att lägga till historien. Jag fattar inte, men veckorna går så himla fort. Måste bero på att man har något att göra precis hela tiden :).

Mycket man måste göra och mycket man vill göra. Ja, den ekvationen är inte helt lätt att få ihop men mindre tid vid datorn och hoppsan, plötsligt hinner man väldigt mycket mera. Inte alls konstigt och jag måste erkänna att jag suttit alldeles för mycket med datorn de senaste åren. Men nu börjar det ordna till sig. Har dragit ner på den tiden rejält och det känns väldigt mycket bättre.

Till stor del beror det nog på att jag är fast i mitt stickande. Herre jösses vad roligt det är. Skulle kunna sitta med mina stickor och mitt garn hur länge som helst men det finns det ju inte riktigt tid till.... Och sen så har jag börjat känna av ena armen så nu måste jag ta det lite lugnare på den fronten innan det hela mynnar ut i att varken kunna sticka eller jobba vid datorn. Men det är ju så svårt att hindra sig själv när man tycker det är så roligt.

Något som inte är lika roligt är träningen. Blä vad tråkigt det är just nu. Men det är bara att bita ihop och köra på. Vet ju att det blir bättre framöver när man kan vara i skogen igen. Det är ju när det blir de här övergångsperioderna mellan årstiderna som gör det svårt för mig att motivera mig. Bara att köra på som sagt.

Fler sådana här dagar - ja tack!

I morgon ledigt och inga bestämda planer. Träna så klart. Vad vet jag inte ännu. Och städa borde jag. Vi får väl se om lusten infinner sig till det senare.

Ha en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!