header

header

7 mars 2015

Inspirationen börjar komma smygande.

I takt med att dagarna blir längre och ljusare börjar energin och lusten att fotografera så smått komma smygande. Idéerna som har varit som bortblåsta under nästan hela vintern börjar sakteliga spira igen. Och så var det i går när jag var där ute i skidspåret. Fick en bild i huvudet, eller två rättare sagt, och då var jag ju tvungen att fråga min lilla modell här hemma om hon hade lust att fotas lite. Och jag hade tur - hon var på humör så i morse skred vi till verket.

Tjoff, tjoff, klick, klick och 5 min senare hade jag fått de bilder jag ville ha. Det är ju så att man måste vara rätt snabb då junior (tyvärr) belönats med samma tålamod som sin mamma ;). Men förbereder man allt så det bara är för henne att sätta sig en kort stund framför kameran brukar det gå bra. Och tänk, bilden jag hade i mitt huvud blev precis som jag ville. Och som inte det vore nog fick jag några till som jag blev nöjd med.


Sen hade jag ju en idè till som jag var tvungen att testa. Miljön för själva bilden är inte den rätta men Rom byggdes ju inte på en dag :). Det blir till att leta efter rätt miljö så ska nog även den bilden gå att få till.



Nu ska här stickas på min tröja!

Ha en fortsatt fin lördag!
Kram Carina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!