header

header

22 mars 2015

Träning, kalas & altanhäng.

Så kom vintern tillbaka och är väl egentligen inget konstigt med det men lite trist tycker jag att det är. Jag menar antingen ska det vara vinter och snö hela tiden annars kan det lika väl kvitta. Det här med att det kommer snö som smälter bort och blir till slask kan jag vara utan. Men årstiden och vädret är som det är så man får göra det bästa av det hela helt enkelt!

I går var det i alla fall en helt fantastisk dag - sol, sol och åter sol! Började lördagen med en löptur och fick sen ta en extra runda när Emma också ville ut och springa. Tycker det är himla roligt att hon vill göra sånt här frivilligt emellanåt. Och mysigt - att springa och prata tillsammans. En sväng till shoppingcentret hann vi också med innan det var dags för 4-års kalas ute i finvädret. Efter kalaset var energin totalslut så jag passade på att inviga solstolen ute på altanen - rejält påpälsad så klart.

Klart man ska ha massa ballonger när man fyller 4 år!

Om det var fint och sol i går så var det motsatsen i dag - grått och lite lätt snöfall. Tvingade mig ut på skidorna tidigt i morse men fy så ofantligt tråkigt det var. Nej, att ligga och snurra på en kort konstsnöslinga - med urkasst glid dessutom - inte min grej. Men jag hade bestämt mig för att köra ett distanspass och glid eller inte - ett distanspass blev det.

Och nu måste jag erkänna att resten av dagen har jag inte varit direkt effektiv. Lite småplock, lagande av mat, spelande av spel med Emma och tvättande har det blivit, men efter det - ja då hamnade jag i fåtöljen med stickningen. Ärm nummer två är snart klar och då ska själva koftan påbörjas (bakvänd ordning - ja, jag vet). Är riktigt spänd över att se om jag kommer klara av detta. Annars har jag ju två prima ärmar i alla fall :).

Tror det blir till att slappa resten av söndagen - det är ju faktiskt ganska skönt emellanåt ;).

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för du lämnar några ord hos mig!